Дизайн на етикети Goji Berry – създаване на търговска марка и лого
Дизайн на етикети, в този случай, е етап от създаването на бранда Goji Berry и изграждане на името на търговската марка на фирмата производител.
Този проект реализирахме за семейната компания Ecobios, занимаваща се с отглеждане и производство на Годжи бери и продукти от плодовете му. Представлява серия от етикети за различни вкусове студен чай. При проектирането на този дизайн на етикети, спазихме всички основни спецификации и изисквания на клиента.
Логото на фирмата
Млада, но доста амбициозна, фирмата Екобиос тръгва с решението, че ще има повече от една напитка в портфолиото от продукти. Тяхното разработване тепърва предстоеше, но със създаването на лого на самата търговска фирма се опитахме да свършим малко работа в аванс, за да не трябва в последствие да се произвеждат на ново етикети. Направихме това и за да има елемент, който да ги обединява.
Знака за фирмата (можете да го видите на гърба на продуктите) поставен на задният етикет е малък и дискретен, но с ясна заявка за принадлежността на продукта. Интересното е, че започвайки с този дизайн на етикети в процесът на работа, излязоха много нови идеи за фирмата.
Предложението да направим този знак беше наше и след като обяснихме какъв е замисълът зад него, нашите поръчители погледнаха по друг начин на бъдещият си бизнес. Дизайн на етикети беше първоначалното задание, но свършихме много друга работа, докато го изпълним.
Изследване и вдъхновение:
За да започнем проекта – дизайн на етикети, проведохме обширни изследвания и за плодчетата Годжи бери и каква е причината да са толкова ценени – тяхното въздействие върху здравето. Открихме, че са пълни с антиоксиданти, витамини и минерали, което ги прави не само вкусен, но и полезен избор за напитка. Всичко това ни вдъхнови да покажем виталността, енергията и ползите за здравето въплътени в този дизайн на етикети.
Изучихме визуалния език и дизайн стилове, свързани със здравословното хранене и напитки, което ни вдъхнови за използването на жизнени и ярки цветове. Изследвахме дизайните на други етикети за студени чайове, за да се запознаем с текущите тенденции и да създам нещо уникално и иновативно.
Логото на продукта
При основно изискване на клиента за изчистеност и простота, ключовият елемент в търсеният дизайн на етикети трябваше да е логото. За да предадем жизнеността и свежестта на Годжи бери, избрахме ярки и наситени цветове. За основен цвят оставихме червеното на зрелият плод, а за допълнителен използвахме няколко нюанса на зелено изобразяващи жива клонка.
За типографията избрахме съвременен и елегантен шрифт, който да докосне аудиторията от млади хора, загрижени за здравословния начин на живот. Избрахме чисти линии и разбираеми символи, за да осигуря лесно четим дизайн.
Желанието на клиента беше много ясно – да има плодче Годжи бери в логото на продукта. В разговора ни за това как си представят логото, непрекъснато ни описваха етикета на чая – нещо изчистено и отличаващо се от всичко на пазара – тук се появи и черният цвят на фона… след няколко предложения от наша страна, си избраха този.
Дизайн на етикети за чая
Преди да започнем да проектираме дизайн на етикети, винаги провеждаме подробно изследване на пазара – в случая на този за студени чайове. Разглеждаме конкурентите и правим анализ на това в кои канали са потенциалните клиенти и какво търсят те. Нашата цел винаги е да създадем нещо уникално и различно, което да се откроява от останалите продукти в индустрията, но и да си има точно определена аудитория.
След анализа на пазара, се фокусирахме върху ценностите на нашата марка. Клиентът ни предлага продукт, които е не само вкусен, но и здравословен. Тази идея я отразихме още при направата на логото, като използвахме свежи и ярки цветове, които да подчертаят естествените и био качества на чая. Така че, единственото което оставаше беше да подчертаем тези цветове, поставяйки ги на тъмен фон. Така самият дизайн на етикети се сля с процесите на създаване на лого и цялостен изглед на бранда.
Необходимо беше да предоставим достатъчно информация на потребителите относно продукта. Включихме информация за съставките, ползите за здравето и важни сертификации, които потвърждават качеството и безопасността на нашия студен. Добавихме и всички задължителни знаци, които се изискват от българското законодателство и баркод. Мястото на тази информация е на задният етикет и е истинско предизвикателство да бъде поднесена четливо.
Производството
Дизайн на етикети на сезонен продукт е истинско предизвикателство, но да бъде произведен, без да вдигне значително цената на продукта се оказа още по-сложно.
Трите съществуващи вкуса, трябваше са се произведат в къси серии, за да може на практика да се провери как ще се приемат от пазара. Изборът на материал също е важен етап, който определя външният вид на продукта, след като престои известно време на склад или по рафтовете в търговската мрежа.
Етикетите могат да се произведат от различни материали, като например самозалепващо PVC фолио – бяло или прозрачно, хартия или специални водоустойчиви материали. Изборът на материал зависи от предпочитанията на клиента и изискванията за продукта, но трябва да се мисли и за това да не промени значително одобреният дизайн на етикети.
Самата форма на етикета може да бъде различна и съобразена с общата концепция. Но и тук имаше леко предизвикателство, което трябваше добре да се обсъди с клиентите, още преди да се пристъпи към правенето на дизайн на етикети.
Пример: Нека си представим, че искате някаква специфична форма за вашите етикети и имате 10 000 продукта от вид – тогава ще е лесно да се произведе ролна щанца специално за вас, защото цената ѝ ще се разпредели върху бройките и няма да „натежи“. Но нашият случай не беше такъв и се спряхме на стандартна, правоъгълна щанца, вече произведена от нас точно за такива случаи.
Избрахме заедно с клиента следните спецификации за производство – самозалепващи етикети на ролка на полугланцова хартия, с офсетов печат, надпечатен лак – мат и частичен надпечатен гланц лак, който да „съживи“ клончето с плодовете от етикета.
Очакваме ви!
Ако сте предприемач или собственик на марка, или искате да имате такава, ние сме точните хора за вас. С години на опит в индустрията и страстта към творчеството, ние можем да ви предложим индивидуален подход към визуализирането на вашите идеи и качествено изпълнение.
Нека заедно с вас разработим неповторим и вълнуващ дизайн на етикети или друг вид персонализирана опаковка, които ще предизвикат възхищение и внимание към вашите продукти. За всякакви въпроси или запитвания, не се колебайте да ни потърсите.