6-те етапа - при създаването на опаковки
Планирането и дизайнът на опаковките са ключов аспект при всяко пускане на нов продукт. Опаковката е първото нещо, което потребителят вижда, и може да окаже значително влияние върху решението му за покупка. Правилното проектиране на дизайна гарантира, че опаковката ефективно предава характеристиките и предимствата на продукта, привлича целевата аудитория и се откроява на рафта. В същото време е добре опаковката да носи белезите на бранда.
Когато става въпрос за дизайн на опаковки, има няколко важни неща, които трябва да се вземат предвид, за да се създаде визуално привлекателна, функционална и ефектна опаковка. Ето някои основни неща, които трябва да знаете.
1. Трябва да познавате целевата си аудитория
Познаването на характеристиките, нуждите и предпочитанията на целевата ви аудитория е от решаващо значение за създаването на дизайн на опаковката, който да я привлече и ефективно да предаде характеристиките и предимствата на продукта.
Има голямо значение дали продуктът ви трябва да „говори“ на тийнейджъри или на човек на средна възраст. Това определя, цветовете, стила и дори шрифта.
Отговорът на въпроса „На кого искам да продам това?“, до голяма степен ще определи външният вид на вашия продукт.
2. Изберете правилния материал за опаковане
Различните видове опаковъчни материали имат различни характеристики и предимства. Важно е да изберете правилния материал, който най-добре подхожда на вашия продукт. Вземете предвид фактори като цена, устойчивост, издръжливост и лекота на производство.
3. Визуално привлекателен дизайн
Дизайнът на опаковката трябва да бъде визуално привлекателен и „говори“ за характеристиките и предимствата на продукта. Това се постига чрез използване на характерни за групата продукти цветове, изображения и типография, които са в съответствие и с марката.
4. Направете я функционална
Опаковки с интересен дизайн винаги ще привличат повече внимание! Външността трябва да бъде добре проектирана и функционално, като осигурява защита на продукта по време на транспортиране и съхранение и улеснява потребителя при отварянето, използването и съхранението на продукта.
Когато проектираме кутийка за козметика, например, се налага да започнем от кашона и да си представим как тези кашони заставят на пале. Едно от най-скъпите неща в търговията днес са складовите пространства и транспорта. Не бихте желали да плащате за празно пространство на вашите палета!
5. Съобразете се с разпоредбите
Дизайнът на опаковката трябва да отговаря на всички съответни разпоредби и сертификати, като например тези за хранителни и фармацевтични продукти.
Това включва предоставяне на необходимата информация за съставките, хранителната стойност и инструкциите за употреба. Ние работим с текстовете, които ни предоставите, но все пак ще разберем ако липсват ключови компоменти от задължителните.
6. Фокус върху устойчивостта
7. Финализиране на процеса на разработка
След като дизайнът е завършен (одобрен), той се изпраща на производствения екип за последни проверки. На този етап проектът се преглежда за всякакви технически и производствени проблеми, които могат да възникнат. Прави се мостра, за да се изпробва проектираната щанца.
Сега е момента да ни запитате количествата, които сте поръчали какво пространство ще заемат, да помислите за транспорт и склад. Много пъти тези въпроси се пренебрегват и не остава време да се измисли най-доброто решение.